Sunday, July 25, 2010

STALKER

merujuk kepada perkara di atas..apa itu stalker?..korang selalu ke stalking profile ke..blog ke..especially org-orang yang korang nak ambik tau perkembangan atau hidup dia.rasanya benda tu normal dan kebarangkalian untuk orang tau yang kita tengah stalk profile dia pon sangat rendah.

okey..berbalik kepada aku..hmm..aku suke stalk profile sorang minah ni dekat facebook.(shhh..jangan cakap kat siapa-siapa tau..) nak tau kenapa?..sebab nak tau progres dia lah.aku minat dia ke?..eiii.. tak lah.salah satu sebab aku nak tau apa dia buat bila dah grad.kitorang ni satu kelas.masa dalam kelas dulu minah ni boleh lah categorise as malas..suke main-main..asyik tidur je..selalu gila tuang kelas,,sampai kena aim dengan beberapa pensyarah,tapi yang tak bestnya..selalunya lah kalau orang-orang dalam kategori ni  sure susah nak score tapi memandangkan ke'bias'an encik/cik/puan/tuan pensyarah-pensyarah tersebut..maka minah ni lulus dengan tahap ok sangat.better than she should deserves.patut tak?..so bila dah grad ni aku nak tau lah dia ni terus kerja ke goyang kaki makan tanggung je dekat rumah.tapi korang nak tau tak apa jadi dekat dia..betul ke nak tau?..tak ada apa pon jadi dekat dia.yang aku tau dia tak kerja pon.seperti yang aku jangkakan lah.ye..memang dia anak orang kaya.mewah..ada kereta sendiri.nak duit bile-bila je mintak kat bapak dia.masa belajar dulu aku selalu je dengar bila dia call ayah dia..dia cakap cmni..

"pa..bank in duit kat my account.nak pakai rm200 la"..

tak pon kalau dia borak dengan kawan-kawan dia dan cakap macam ni.. 

"weh..bapak aku da masukkan duit.bole la g shopping pasni eh"

masyuk betul.haish..bestnya hidupkan?..kan?..kan??

tapi bagi aku lah tu bukan alasan untuk kita nak bersenang lenang je dekat rumah kan.dekat luar sana tu ramai yang bersusah payah carik kerja.tungkus lumus kerja siang malam hanya untuk dapatkan sesuap nasi.heh..tapi mesti korang pikir apa lah aku ni stalk minah ni nak buat ape.ye lah.problemnya kenapa dia yang aku pilih kan?..ala..aku jeles lah dengan dia.belajar main-main pon hidup ok je.sebab mak bapak banyak duit.adil kah?..untuk soalan ni aku tak boleh jawab.rezeki masing-masing kan.so aku just mendoakan yang terbaik untuk aku.semoga aku pon murah rezeki.korang yang baca ni pon murah rezeki jugak.and...minah ni?..hope dia pikir lah tak selamanya hidup senang kalau tak nak kerja tapi tunggu duit turun dari langit atau paling tidak duit yang keluar dari wallet ayah dia..dan..

sampai sekarang ni pon aku tengah tengok profile dia ni.ha...nak tau apa jadi dekat dia?..wahh..kaya-kaya lagi.die baru dapat ganjaran sebab menang competition yang bukan dia lah hebat pon.masuk by group.untung dia sebab group member dia yang lain memang hebat-hebat so kalau menang pon aku  tak heran.heh..ada nada-nada jeles sikit ni.huhu
ok la.kalau ada apa-apa lagi pasal minah ni nanti aku update la.sekian.

notakaki: lepas baca entry ni apa korang pikir pasal aku eh?..tapi..ada aku kesah??..hahaha maaf.ter'over'..


No comments: