Monday, July 26, 2010

Muka yang tadi kelat dah jadi manis dan ceria

ha..tadi aku ter emo sekejap. merujuk kepade entry sebelum ni, berperasaan seperti loser memang tak syok. aku tau korang mesti pernah rasa macam tu punya. tipu ar kalau tak pernah jadi loser.sebab setiap orang mana perfect.sekali dua mesti akan rasa kekalahan punya. cuma maybe different situation je.ah..apa-apa je lah.tapi yang penting aku dah ok. jiwa yang tadi sedikit kacau dan berkecamuk sudah tenang kembali. raut wajah kembali normal malah sudah boleh  tersenyum. hati tidak lagi runsing. aku ceria. aku gembira. aku bersyukur.


rahsianya?..


owh..tiada rahsia. setelah bersolat maghrib diikuti solat isyak. sambung pulak dengan bermuhasabah diri tadi..aku terpikir banyak benda. lepas tu aku mula menghadap kembali komputer riba sambil denga lagu 'cuba lagi' by malique ft lah ve.. semangat aku dah kembali. mungkin bila dekatkan diri dengan DIA buat aku cool down.setelah tu aku mula berfikir.tentang rezeki.tentang takdir.dan jalan hidup aku.sepatutnya lah aku kena bersyukur dengan apa yang aku ada sekarang. mungkin hari aku belum sampai.kena lah tunggu ye tak?..dengan semangat aku yang dah pulih.dengar pulak lagu yang motivate diri maka aku rasa cukup lega. tambah-tambah pulak waktu hujan-hujan macam ni aku rasa sejuk dan kewl je.eh..hujan?..jap..jap..baru aku sedar hujan ni tak berhenti dari pukul 5 petang tadi.serius.lama gila. patut lah takde setitik peluh menitis sebab selalu kalau time-time macam ni aku dah pakai baju yang kalau boleh takde lengan.pastu pakai short pant.sebab panas punya pasal.maklumlah rumah batu yang tiada pengaliran udara yang baik beserta lokasi di bandar yang penuh pencemaran. kebetulan pula air-cond buat hal,dah set 16 deg celcius tapi temperature rasa mcm duduk dekat padang pasir.rosak lah tu. isk..terpaksa pakai kipas kaki pendek yang di sponsor oleh encik housemate.

oh..encik housemate tu memang selalu sponsor barang-barang dalam rumah ni.dah memang tanggungjawab dia.wajib.semuanya dia yang kena keluar duit.best tak jadi aku?..hehe

oke..aku dah terkeluar tajuk dah ni.sambung balik apa aku cakap tadi. motivasi diri.hah..ni aku petik sikit lirik dari lagu 'cuba lagi'..lagu yang bagi aku semangat tadi.

"satu dua tiga dan empat
cuba berkali masih tak dapat
lupakan sakit segan dan penat
nanti di puncak pasti terubat

empat tiga dua dan satu
puncaknya betul aku di situ
ada dah dekat ramai yg berbatu
cuba lagi dik ku tunggu"


lagi..

"nah!bukan senang hendak menang
apatah lagi jadi juara
nah!bukan senang nak jadi bintang
apatah lagi jadi lagenda"


dan lagi..


"dah cuba berkali2
masih tak menjadi2
tapi ku tak patah hati
tiap kali gagal aku cuba lagi
aku cuba lagi
aku cuba lagi
hanya yang lemah kan lari
jadi lelaki dan cuba lagi"


motivated tak lirik-lirik dia. aku petik part tertentu je ni. yang lain kalau korang nak dengar aku letak kat bawah ni. sila la enjoy mendengarnya ye.



7 comments:

Bidadari said...
This comment has been removed by a blog administrator.
kacang berkeju said...

kalo salh cmne?..

kacang berkeju said...

maaf.terpakse delete komen kau yg mengkomen sambil meletakkan email aku.aku nak jd anonymous br bole stalk org.

Bidadari said...

YES! kau betol .aku hebat!

kacang berkeju said...

tahniah.anda peneka pertame yg berjaye meneka.oleh itu anda akan dapat award iaitu menjadi 'penyimpan rahsie' dan sile simpan rahsie ini.trimas.

nota kaki:kau la orang yang paling best penah aku kawan.(kene puji dan amik hati)

Bidadari said...

haha. sile puji lebey sikit. x cukup nih.

oh. welcome 2 blogger world. u hav the potential dear. hee.

kacang berkeju said...

ohh..trimas.warm welcome.dan kamu juge.tolong update selalu sbb aku suke bace blog kamu.ia sgt sincere..:)