Sunday, July 25, 2010

loser

saat ini..di ketika ini..
aku rase macam loser.terasa seperti tak berguna dan begitu kerdil di mata mereka semua.oh..bukan itu saje.rasa seperti sangat tidak diperlukan.dan tidak dipedulikan.

asing..terpinggir..isolated bahasa omputihnye.

ahh..perasaan ni mesti datang tiap kali aku berada di kalangan mereka yang hebat dalam bidang aku.sebab aku tak lah hebat sangat.mungkin aku dah salah pilih jalan ni. tapi bukankah ia tak akan jadi salah pilih bile itu memang ketentuan hidup aku. ini takdir aku.aku perlu terima takdir ni untuk jadi macam ni. eh..bukan takdir untuk jadi loser tapi takdir aku berada dalam bidang yang aku tak expert sangat. kalau bagi add math ke.kira-kira...formula ke..benda-benda fakta..details..teori..tu aku terer lah.ehh..bukan nak belagak tau!! tapi tu bende yang aku tau dan agak expert suatu ketika dahulu. tapi apa yang aku alami sekarang sesuatu yang aku tak boleh carry on.

ohh tidak..kenape perlu rase begini?

aku benci sungguh kehadiran perasaan LOSER ni.pergi berambus la kau LOSER.jangan lah dekat-dekat dengan aku.aku mahu jadi WINNER.

kenapa aku berperasaan begini?..

ahh..puncanya bile diorang menang competition tapi aku tak menang. bukan  setakat tak menang.malah tidak di inform pasal kemenangan mereka dalam pertandingan tu juga majlis penyampaian hadiah mereka.. ehh..memang diorang takkan inform aku lah sebab aku mana menang.isk.. tapi rasa kecundang dan tahap keyakinan diri merundum amat sangat.


dalam kepala aku terngiang-ngiang suara diorang berbunyi begini..

"oi..loser..loser.."  atau ini..

"kau memang x patut menang.kau mane hebat".. juge ini..

"eh..grup ko x menang ke?..kitorang dapat rm3000 menang ni";;

yang sebenarnya diorang tak cakap macam tu pon dekat aku.tapi reaksi senyuman para pemenang yang begitu bangga meng'capture' gambar kemenangan bersame cek yang diterima seolah-olah menyuarakan ayat-ayat itu dekat aku.

haishh...masih lagi terngiang-ngiang ni.

bagaimana harus di hentikan.ditambah pula bila daya ingatan aku ni tiba-tiba je terbayang wajah-wajah pensyarah yang memberi senyuman sinis terhadap hasil kerja aku satu waktu dulu..

ehh..ni dah lebih!!.tidak..tidak..mungkin aku patut pergi SOD LAM ALIF TA sekarang untuk menenangkan diri juge menunaikan kewajipan.suare panggilan telah berbunyi.kene pergi ni.

notakaki: post ini menjadikan aku sebagai orang yang mempunyai krisis dalam diri dan konflik tanpa henti.


2 comments:

nerdy nadea said...

aku takla buat sangat ape yang aku nak cakap ni..

yang aku nak cakap: kurangkan shortform dalam penggunaan ayat. baru macam sedap nak dibaca. ok, slamat berblogging.

ok, aku folo ko. cerite kau macam best.

kacang berkeju said...

ye.trimas.aku br je berjinak-jinak dalm dunie ni.tak penah menulis.type sms je ade la.sbb tu byk shortform.akn di improve later.