Saturday, October 9, 2010

yang mana satu ye?

oh..takde ape.aku cuma musykil tentang satu perkara.


yang mana better:

pandai memasak tapi rumah macam 'pulau samudera dilanggar todak"?

atau

pandai mengemas tapi masak 'laukku tak cukup masin'?

kalau rumah bersepah kang laki komplen. sebelah stokin dalam laci..lagi sebelah masih dalam washing machine. kemeja gosok sendiri. briefcase letak atas meja makan. kunci rumah bawah meja. kunci kereta bawah katil. seluar kerja semalam lagi seminggu belum tentu berbasuh.TAPI bab memasak gerenti beres.cuma pinggan mangkuk dah melimpah keluar dari sinki. sampah dah berbau baru nak buang, eei...

kalau pandai mengemas.rumah kemas. bersih. baju berlipat cantik bergosok. rumah takde habuk walau sebutir. semua teratur. ruang tamu wangi..bilik tidur lagi wangi. cuma..tak pandai masak. nasik pun hangit. masak lemak ke gulai cair pulak. goreng telur pun hangus. bila laki mintak air teh o..tawar  rasa hampas teh je..adoi..

err..tak payah la cakap pasal golongan pandai memasak dan mengemas. kompem la yang ni menjadi pilihan. ataupun golongan yang harap muka je lawa tapi bab suri rumahtangga hampeh. yang ni kompem kena reject siap-siap.

tapi sebab aku selalu berjumpa golongan yang sentiasa memusykilkan aku.

sekali lagi ye..

pandai memasak tapi rumah macam 'pulau samudera dilanggar todak" ?

atau

pandai mengemas tapi masak 'laukku tak cukup masin'?


notakaki: aku tak pandai masak dan mengemas. aku juga tidak mempunyai wajah yang menarik. ni lebih musykil sebab encik housemate nak pulak dekat aku.


No comments: